15 Mart 2012 Perşembe

Hamarat ben ...

 
   Sabah korkunç bir sesle uyandım. Bizim sokakta salak bir çalışma var. Tam olarak nereyi ve hangi amaçla kazıp döküyorlar bilemiycem. Sabahları zaten azcık suratsız olurum. Ben sabah insanı değilim yani. Misal Burcc genelde (dünden kalan moral bozukluğu, hastalık, can sıkıntısı durumları yoksa) sabahları neşeli olur. Ancak ben (ki Hüshüs bunu çok iyi bilir ve beni sabah telefonla uyandırmaktan nefret eder) sabah bana bulaşılmasın istiyorum. Gözünüzün önüne terminator kılıklı bir şey gelmesin hemen. Sadece ağzımı pek açmam, hızlı acele kahvaltı hazırlarım, hemen giyinirim falan. Ağzıma lokma atmadan, bir yudum çay içmeden, azcık zaman geçmeden, kimseyle konuşmak, karşılaşmak istemem. Kimseye çattığım, kavga çıkardığım olmamıştır ama.



   Beni uyandırıp da o gün ondan nefret etmeyeceğim iki şey var ; radyom ve telefonum. Onun dışında başka bir etken yüzünden uyanmak beni feci geriyor. Misal korna sesi (pencerenin önü hemen yol), elektrik süpürgesi sesi, birinin yanımda bağırması, şangırtı, patırtı, kıpırtı ve bilumum şeyler beni uyuz eder...
Bugün de "tırrr" sesiyle yol kazı çalışmasına uyandım sabahtan beri deli deli dolanıyorum. O öküzler yüzünden bir de elektrik gitti ve 5 saat elektriksiz kaldım.


Ne yapcam diye dolanırken sırayla akşama çorba yaptım, diğer yemeğinde malzemelerini hazırladım. Yetmedi temizlik yaptım(evet elektrik yokken, el feneri yardımıyla banyo-wc temizledim). Yetmedi 60 sayfa kitap okudum ve daha saat öğlen 2 olmamıştı bile. Dedim ki eski zaman insanları niye hamaratmış belli oldu. Evde televizyon, bilgisayar, insanı cezbeden filmler vs yokmuş. Mecbur iş yapıyor insanlar....Annem hep söylenir ; "Biz eskiden sabah ilk ışıklarla uyanırdık. Kahvaltı sonrasında temizlik falan, serada çalış, öğle yemeği, hayvanlarla ilgilen, akşam yemeği yap, çamaşır yıka, komşuya git, yemek ye, bulaşık sonra da dantel ör, erkenden yat." diye. Olabilitesi varmış bunların bir gün içinde, bugün anladım...
Yukarıdaki kadın gibi çocuk, ütü derdim yoktu. Bir de çamaşır sermedim dürüp yerleştirdim.
Şindi elimde çay, donmak üzereyken gelen elektrikle kalorifere yapışmış keyif yapıyorum.

Herkese iyi günler...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder