30 Mayıs 2012 Çarşamba

Koruyucu...


  Yataktan çıkmanın vaktidir deyip bugün dışarı çıktım. Beni bilenler bilir, moralim bozuksa iyi bir yemek yerim, Olgunlar veya Dost' tan kitap alırım, Mum Kafe'de bir pasta yerim, kırtasiyeye girerim veya sinemaya giderim. Bugün buradakilerden 3'ünü yaptım; biri sinemadaydı.

Koruyucu'ya girdim tabisi de Jason Statham var diye diye... Hüshüs bile zamanında bir filme girerken "Bak senin adam oynuyor bu filmde, buna girelim" dedi. O derece tanıyor beni.. Adama zaafım var :)

Adamı ben İrlandalı sanıyordum, ancak İngilizmiş. Hatta onun için bir "İrlandalılar" yazı taslağı bile oluşturdum, neyse..

Dövüş filmlerini herhalde bir Bruce Lee 'ye bu kadar yakıştırıyordum, bir de bu adama. Hatta bu adama daha çok yakışıyor. Biraz saçma bir laf olacak ama adamın eline silah da çok yakışıyor. Hani çocuk olsam, yanlış etkilenicem, elime silah alıp önüme çıkanı vurucam... :)

Adam -bence- geç bulunmuş bir cevher...

Sinemada izlemekten en keyif aldığım tür; macera-aksiyon. Evde battaniye altına kıvrılıp izlenecek film ise romantik-komedi-dram... Gerçi artık romantik filmlerden bana gınaa geldi, yaratıcılık öldü neredeyse.. Neyse... Aksiyon filmleri bence sinemada oynasın sadece yaaa, dvd'si çıkmasın, internete düşmesin. Çıkmasın ki bende hep gidip gidip sinemada izliyim. Vicdanıma da ne güzel bahanem hazır olsun; "Sadece sinemada oynuyor bu" diye.

Filme gelirsek... Çok keyif alarak izledim. Özellikle Jason Statham'ın yumruklarının her inişinde o kemik ve çarpma sesi niyeyse çok güzel geldi kulağıma.(Sadist miyim neyim? ) Abartı olur nolmalde her vuruşa böyle efekt, ama olmamış işte onda. Adam boksör zaten, bir yumrukla komalık ediyor adamı.

Adamın hayattan boşvermiş hali beni şaşırttı. Bu adama yakışmayan hareketler bunlar. "Düzen bozuldu, artık yapacak bir şey yok" durumu çok tanıdık geldi. İntiihara bile meylediyor amca, ahh ah seni o hale getirenler utansın be adam!

Dövüş, vuruş, kırışlar yerli yerinde, abartı değil. Kurgu iyiydi cidden. Bu tarz filmlerden sonra "oha yaa, cidden böyle mi yeraltı dünyası, polisler bu kadar mı kaypak?" diyorum ve Amerika'dan bir kez daha soğuyorum ve hatta korkuyorum.





Bu adam eli silahlıyken çok iyi! Kiralık katilken bile...



Evsizken bile şekil adam..


Kral olmaya da gayet layık...




Adama her halükarda güvenebilirsiniz. Korur, gözetir, sizin için dövüşür, kibardır, hakkaniyetlidir, masumları korur. Kötü adam olamaz yaaa bu adam. Oyunculuk olarak ona da yakışır, ama olmasın mümkünse...

Filmde en hoşuma giden sahne/ler, söz/ler; 
*Çin klübüne gidişleri. Polislerin birlik halinde kasıntı kasıntı yürüyüşleri.Counter gibi birlik halinde merdivenlerden inişleri vs.
*A; Adamın soluk borusunu kırmışsın !
J; Soluk borusunun kırılabildiğini bilmiyordum :)
*J; Asla ne diyeceğimi bilemem böyle anlarda.
A; Hangi an?
J; Bir adamı öldürmeden önceki an... (der ve adamın boğazına çatal saplar...)
*Çinli adamların restorandan güruh halinde halkla çıkıp kayıplara karışmaları...

Bu arada son sahnelerde Jason beyaz bir audi Q7(sanırım) 'ye biniyor. Cilloph! gibi arabadan gözümü ayıramadım tabiiğ.



Filmi izlemenizi öneririm. Güzel bir aksiyon filmi...
*Ah ahh kim istemez "seni öldüğüm güne kadar koruyacağım ! " diyen bir Jason Statham...



İyi seyirler...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder