30 Eylül 2012 Pazar

.....DEMİŞKEN....


Bir kaç yeni hadise var anlatem, kaçcam...

*Öğretmenliği çok sevdim, çocuklara da hemen ısındım (ısındım;mecaz anlam-kanım kaynadı anlamında... (kanım kaynadı; deyim-samimi olmak anlamında vs...) ) rüyamda bile ders anlatıcam artık ... Öyle yani :)

*Çocuklar demişken evimizin hemen karşısında iki tane bebe (Ankara'dayım malum ve öğrencilerimin hepsi İşler Güçler'den ya da Behzat Ç.'den fırlamış gibi konuşuyor) şu aralar son demlerini yaşamakta olan bir gelenek başlatmışlardı. İkindin balkona çıkıyorlar; ortada masa, ellerde laptop, bir elde fincan takılıyorlar: Bazen gecenin bir yarısına kadar balkonda oturup bir ekrandan film izliyorlar bazen face- twit cool cool geziniyorlar -DI. (hava soğudu cumburlop içeri tabe ) Burcc diyor ki yazın da buradalarmış, büt 'e kaldılarsa demek ki....
Geçen sene yoklardı, bu sene peydah oldular, tabi mahallenin de dikkatini celp ettiler. Ayaklar masalara uzatılmış, gecenin bir körü bile balkondalar, yemekler balkonda yeniyor derken artık herkesin göz aşinalığı olmuş. 
Geçen gün önümde üç hatun yürüyor. Bebenin birini balkon demirine bööööyle karizmatik bir edayla dayanmış görünce
Kız 1; Yaaaa kızım sizin eve şu sokaktan da gidiliyordu dimi ? 
diye arkadaşlarını bizim sokağa sokmaya çalıştı.
Kız 1; Çokkk talı çocuk yaaa
dedi fısır fısır da ben duyuyorum; antenlerimle algıladım herhal...
Kız 2; Bence de....
Kih kih kih.....
 O sırada çocuk etrafa bir bakınıp içeri girince;
Kız 3; Yok yaaa burdan gidelim şimdi yolu uzatmayalım diye çark ettiler.
Çocukları her ne kadar 3-5 sefer balkonda görsemde suratlarına hiç bakmamışım demek ki karşıma geçse tanımam. Cidden ne kadar hoş lan bu çocuk diye tamamen meraksal bir içgüdüye kapıldım. Bir daha görürsem balkonda bakcam çocuklara bir kerecik dedim amma velakin yaz sezonunu kapatmış veletler...

*Merak demişken ben çoook meraklıyımdır, yenilikleri severim, yeni bir şey denemek hoşuma gider, bilmediğim bir şey hakkında bilgi edinmiş olmak için bile "bakak- görek" modunda gezerim. Tabi ki Burcc da öyle. Biz geçen gün cep delik cepken delikken gidip Çin yemeği söyledik. Ancak ben öyyyle tiksindim ki sushi ve çiğ balıktan öyyykkk ! Bir acıdım lan elin gavur çekik gözlülerine. Memlekette sebze yok, dana eti, tavuk eti pahalı adamlar naaapsın? Zamanında o bölgede ilk yaşayan insan napmış? Ölmemek için yemiş, zamanla sevmiş, sevdim sanmış, çocuklarını öyle beslemiş büyütmüş, genlere bu yemek kültürü miras geçmiş. Sonra da el mahkum zengin mutfak, hımmm lezzetli, dünyada da antin kuntin insanlar bunu kesin moda yapar diyerekten arkasında durmuşlar. Sonuç; SIFIRA SIFIR ELDE VAR SIFIR.... ÖYYYĞĞĞKKKK İĞRENÇ !!!
Ben nimete böyle demem günah, ancak el alemin ana yemeği olmuş, damağına işlemiş çirkin bir şeyi de böyle göklere çıkarmayın. Bişey var sandıl, yedik; sonuç ; b*k var ..!!!! Burcc 'da nefret etti..

*Burcc demişken hatun bana geçen hafta bu saatler geldi dedi ki;
"Goncc, kız okula gitmek için birbirimizi gaza getirelim... Ödül değilse bile ceza sistemi geliştirelim de bari gitmek ZORUNDA kalalım !!!"
" Eyvallah Burcc" dedim "bana uyar. Ne yapalım?"
"Okula gitmeyen, bir ders bile gitmeyen, hoca yok olsa bile okula gidip kütüphanede ders çalışmayan kişi o haftasonu diğerinin de ev temizleme görevini alsın, bütün evi o temizlesin"
" Bak" dedim " ağlarsın, zırlarsın kabul etmem" dedim "ters ters konuşma kız !" dedim - demişim - diyememişim - deeeerrrmişşim -
" Emin misin?" dedim
"Evet !!!!" 

Geçen hafta bir ders bile kaçırmadım canım arkadaşım sağolsun, bitanedir o.... Kendisi hiç okula gitmeden bir hafta geçirdi :)

Amma velakin Burcc 'u tanıyorsam bütün evi temizlemenin yükünü 1 çeker belllkkkiii 2 çeker. Sonunda;
"Ahhhhh ! bana ne be !! Bu evin delisi ben miyim?" der bana kök söktürür.
( Ya da "Yaaaa Goncccc yaaaaa, ben çoookk yoruluyorum, bu ceza usülünü bırakalım" der; de yemezler :D  puhahahahah. Her şey senin ve benim geleceğim için Sayın Burcu Hanım !!! )

*Yemezler dedim de canım son 3 gündür deli gibi her şey (abartısız her şey) çekiyor. Yememeye çalışıyorum çünkü mali kriz var malum, kilo problemi var belli, mide sorunları var gayet tabi.... Ancak bugün bir kg 'lik patlatcak mısır aldım. Ama  zorluyorum kendimi. Haftada bir kez falan yapalım diye, "yeme canım diyorum kendime, "yeme !!! "

Öyyyle İşte ...
Adio...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder