24 Kasım 2012 Cumartesi

Öğretmenler Günü....





Tanıştığımda "gurur"du öğretmenler günü benim için. 2.sınıfta 5kıtalık bir şiirle ilkokul kategorisinde birinci olup ödül almamdı.
İkinci kez aklımda yer etmesine vesile "utanç"tı benim için. Babam, bazı öğretmenler sömürüyor bu günü deyip büyük bir hediye almamıza izin vermemişti. Bir şiir, bahçeden koparılıp sapına folyo sardığım 3 beyaz gülün yanına iliştirilmiş bakkaldan alınma bir pilot kalemdi hediyem. Öğretmenimiz masasına yığılmış büyük hediyeleri açıp kimden geldiğini sorup sahte bir mahcubiyetle 'ne gerek vardı'lara boğuldu. Ben heyecanla beklerken sıramı, büyük bir demet aldı benim 3 gülümün yerini. Sınıf annesi en heybetlisinden yaptıırmış çiçeğini öpüştü hocayla. Belli ki hediyesi ben kadar olan birkaç gariban(!)a düşen 'işte burda da kalemler var' sağolun çocuklar ama çok zaman kaybettik deyip derse geçişti ve utaç tabii çocuk aklıyla....

Daha sonra ortaokulda Türkçe öğretmenime vurulup(tavır ve nezaket gibi öğelerle) öğretmen olmak istiyorum "hayali"ydi benim için. 3yılım öyle geçti. O hoca için tiyatroya da katıldım en çok da onun dersine çalıştım...

Lisede "saygı"ydı benim için. Tüm o ergenliğin ve gıcık olunan hocaların içinde dersini iple çektiğim ve 'tanıdığım ve parasını son kuruşuna kadar hak eden tek memur' dediğim bir yıllık Coğrafya Öğretmenimdi...

Öss'den sonra 'ne olucan şimdi okuyunca?'nın "cevap"-ıydı benim için.

Bugün ise "El yapımı bir anahtarlık", "sevimli bir biblo" ve "Hocayı Üzmeyelim Diye Yapılmış sayfalar dolusu eski ve yeni tüm ödevler"di -ki en güzeliydi :) -
Öğretmenlik şöyle kutsal, böyle önemli laflarına hep gülüp alay ettim ben. Öğretmenliğin önemini ilk kez bugün gördüm ben...

Bir tutam sevgi ekip,emek verip,ellerinden tutmak bir grup fidanın....Ve onların karşında an gelip orman olmasını izlemek sessizce, bir kenarda,mutlu ve huzurlu...

TÜM ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLER GÜNÜ KUTLU OLSUN....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder